Stichting Nijkerk is er voor jou

Stichting Nijkerk is opgericht door een groep wijkbewoners die geschrokken zijn door het nieuws dat de Gemeente Nijkerk windturbines wil plaatsen dichtbij de wijk Corlaer. Tevens willen we het geluidsoverlast van de A28 beperken. Door de gebrekkige wal ontstaat er veel hinder. En dit wordt erger omdat er rijstroken bijkomen.

We zijn voor duurzaam en we hebben niks tegen windturbines maar we zijn wel tegen windmolens vlakbij een woonwijk.

Windmolens van 240 meter vlakbij de woonwijk in Nijkerk Zuid hebben een gigantische impact voor de bewoners.

Onze stichting pleit daarom om te kiezen voor locatie Nijkerk Noord en voor het plaatsen van lage windmolens. Zodat er geen omwonende gehinderd zullen worden door de windmolens.  De molens van 50 meter hoog zullen dan maximaal 1.2 km staan vanaf de eerste aangrenzende woonwijk. Tevens kunnen de molens direct aangesloten worden op de daar aanwezige industrie en bedrijven die ook verreweg de meeste energie afnemen.  Een voorstel van de stichting is ook om de geluidswal vol met zonnepanelen te plaatsen.

Het bestuur

De stichting bestaat uit Didier Horstman (voorzitter), Shailen Rambaran (secretaris) en Edward Op ‘ t Einde (penningmeester). De bestuursleden zijn al tijden druk  bezig met alle rapporten, het verzamelen van feiten, gesprekken met raadsleden van alle partijen en wethouders. En niet te vergeten: gesprekken met de vele bezorgde bewoners. Met hulp van een aantal adviseurs van de stichting proberen ze dit naast hun baan/bedrijf dit allemaal zo goed mogelijk uit te voeren.

Didier Horstman: “De stichting is absoluut voor verduurzaming en groene energie, maar niet ten koste laten van het woongenot en zeker niet ten koste van de gezondheid van haar bewoners.” Daarom probeert de groep de komst van een windmolen nabij wijk Corlaer te voorkomen.

Meer weten over Didier? Ga naar onze blog pagina.

De gemeente Nijkerk heeft als einddoel 8 Windmolens te plaatsen. Windmolens kunnen bijdragen aan een duurzame toekomst maar niet dichtbij een woonwijk met alle gevolgen van dien.

Maak jouw eigen website met JouwWeb