Welzijn voor mens en dier

Het klimaat is voor iedereen heel belangrijk. We realiseren ons dat het belangrijk is om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Daarom is duurzame energie absoluut noodzakelijk. Ons welzijn is daarvan afhankelijk. We zijn NIET tegen windmolens maar wel tegen het feit dat ze dichtbij de woonwijk geplaatst worden. Op nog geen 400 meter van de woonwijk. Omdat de windmolens maar liefst 240 meter groot zijn hebben de wijken Corlaer, De Bogen, Boerderijakkers en Doornsteeg hier last van.

Daarbij is het plan eerst 1 a 2 windmolens te plaatsen maar de gemeente heeft het plan om er maar liefst 8 van te maken voor 2050. De mensen uit de gemeente die beslissen over jouw woongenot  wonen zelf vaak niet in de betreffende wijken.

Waarom geen windmolens dichtbij een woonwijk?

Lekkende SF6 olie. De giftige stof SF6 olie  wordt de wijk ingeblazen naast de fijnstof van de auto's op de A28

Slagschaduw van de wieken.   Slagschaduw is de zon die door de bewegende wieken schijnt. Tot ver in Nijkerk zal het zichtbaar zijn.  Hoe slagschaduw eruit ziet? Denk aan een lichtschakelaar die elke 5 minuten aan en uit gaat. Lees meer over slagschaduw onderaan deze pagina.

Hoe ziet slagschaduw eruit? Kijk op: https://www.youtube.com/watch?v=LQCVX7NQ66

Geluidhinder- en trillingen.  Van dieren is bekend dat zij door laagfrequent geluid (brom) worden verdreven. Nieuw wetenschappelijk onderzoek maakt nu ook duidelijk dat mensen ernstig ziek kunnen worden. Audioloog Jan De Laat bepleitte onlangs bij EenVandaag een norm van 10 keer de  ashoogte van een windmolen als afstandsnorm! Laagfrequent geluid kan o.a. zorgen  voor diverse gezondheidsklachten o.a. slaapstoornissen en bij kinderen kan dat weer tot hersenschade kan leiden.

Kijk voor meer informatie op WindWiki. Dit is een initiatief van onder anderen uroloog Erich Taubert, kinder- en jeugdpsychiater Simone Brands, cardioloog Jeroen Bucx en huisarts Sylvia van Manen.

Luister tip: De reportage van argos: "Wakker van de windmolens" met o.a. bewoners en een audioloog aan het woord.

Veiligheid en natuurschade van dieren o.a. vogels en insecten komen in gevaar

Daling van uw woningwaarde

Uitzicht ( zie onderstaande foto, realistische beelden)

Horizon vervuiling . De windturbines zijn 240 meter hoog. Let op: Nijkerk mooiste  past hier ruim 4 keer in. ( zie onderstaande foto)

Ga zelf ook op onderzoek uit! Zoek uit wat windmolens dichtbij een woonwijk voor invloed kunnen hebben op jou. Ga  desnoods in gesprek met mensen die op korte afstand van mega windmolens wonen.  Windmolens zijn een duurzaam alternatief in de polder of op zee maar niet dichtbij een woonwijk.

Wil je ons steunen? klik dan hier!

Slagschaduw

Slagschaduw is de zon die door de bewegende wieken schijnt

Zon en schaduw expert Johan van Eeken heeft ons voorzien van een tekening waar te zien is wat de impact is van een windmolen, indien geplaatst op de Flier (klaverblad) Nijkerk zuid.

Rood = Lage zon in de winter

Blauw = Hoge stand zon in de zomer

Onze stichting pleit daarom om te kiezen voor locatie Nijkerk Noord en voor het plaatsen van lage windmolens. Zodat er geen omwonende gehinderd zullen worden. De zon zal dan niet opkomen achter maar voor de windmolens. Tevens zal een molen van 50 meter hoog maximaal 1.2 km staan vanaf de eerste aangrenzende woonwijk. Tevens kunnen de molens direct aangesloten worden op de daar aanwezige industrie en bedrijven die ook verreweg de meeste energie afnemen.

Maak jouw eigen website met JouwWeb